divendres, 11 de juliol del 2014

Dia 2: Santes Creus - Poblet 35 km

Si cliqueu la paraula wikiloc del mapa veureu més detalls.


Com que marxo molt aviat m'han deixat la porta del pati oberta. Començo a caminar i fa un vent fresquet i jo sense polar. Me l'he descuidat.
Arribo al Pla de Santa Maria sense dificultat. Menjo una mica al bar i segueixo la fletxa cap a Figuerola del Camp i Prenafeta.
A Figuerola hi ha dues opcions per pujar a Prenafeta. com que quan vaig venir a entrenar amb el Gerard en vaig fer una, doncs ara provaré l'altre. La pujada és més forta per aquí. finalment arribo a dalt i baixo fins a Prenafeta.
No ha parat de bufar el vent. Quan arribi a Montblanc, aprofitant que dinaré a casa de ma germana li demanaré un polar.
Per entrar a Montblanc és fa una agradable passejada per anar a trobar el pont vell, passar per davant de l'hospital de santa Magdalena (té un claustre petitó i preciós) i entrar per la porta de St. Antoni.
Avui és mercat. El contrast amb el silenci de la muntanya és agradable.
Dino aqui a Montblanc. Fa hores que no parlo amb ningú i es fa agradable compartir el dinar amb l'Anna, el Gerard i la petita Eulàlia.
A la tarda faig els 10 km. que em falten fins a Poblet.
A l'arribar a l'Espluga decideixo seguir la fletxa del camí en lloc d'anar pel dret com vam fer amb el Gerard. Mare meva!! Com me n'he penedit. he fet una santa volta abans no he arribat a Poblet.
Al pati del Monestir no es veu gaire activitat. Jo em dirigeixo directament cap a la porta reial. M'estan esperant. El monjo encarregat de l'hostatgeria interna (el Paco) està parlant amb un altre hoste. Albert, que es vol allotjar uns dies i pel que dedueixo no és el primer cop. Em fa un petit interrogatori i finalment m'acompanya a la meva cel·la.
Faig la DRN i vaig a sellar la credencial a l'hostatgeria externa.
A les 7 resen cantant les vespres i després anem a sopar tots junts, hostes i monjos al refrectori. És una sala molt gran. No faig fotos per respecte. Les taules són de tres col·locades al voltant de les parets formant una U. Tots estem asseguts amb l'esquena tocant la paret i ens podem veure les cares amb els del davant.
A la dreta tinc a l'Albert i a l'esquerra al Francesc, un altre hoste. Començo a parlar i em contesten amb evasives i monosíl·labs. Que sosos... Llavors l'Albert diu que aquí està prohibidíssim parlar. Però molt i molt prohibit.. Aix.. perdó no ho sabia.
Després de sopar el Paco ens porta a una sala i ens convida a baixar a sentir una lectura i les completes. Només baixo jo. La lectura es fa al claustre fins que toquen les 9. Llavors tots s'aixequen com un sol home i en una fila ordenada i molt serios van cap a l'església. Jo al darrera, ves què.
A l'església van seient cadascú a la seva cadira de dalt de l'altar. Jo no se que fer...Un monjo em mira i em fa senyal d'avançar i seure amb ells. Les completes són 20 minutets. Després cap a dormir.
A les 10 tanco el llum.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada