diumenge, 20 de juliol del 2014

Dia 11: Tudela - Alfaro. 24 km.

Si cliqueu la paraula wikiloc del mapa veureu mes detalls.

L'etapa d'avui és curteta. uns 25 km. No cal córrer.
Ens llevem a quarts de 7 i després de recollir-ho tot sortim al carrer i deixem la clau a la bústia. Busquem un lloc per esmorzar.
El primer poble que trobem és Castejón, a 17 km.El trajecte comença en una carretera secundària i durant una bona estona tot és igual. Asfalt i més asfalt. Camps de moresc a la dreta i la via del tren a l'esquerra. Més o menys a la meitat. es passa a l'altra banda de la via i més del mateix.
Per fi Castejón. Fem un descans i ens hi abonem. Només queden uns 6/7 km per Alfaro i anem molt bé de temps.
Així doncs per fi som a La Rioja.
Alfaro té uns 10.000 h., uns carrers peatonals bonics i la Colegiata de San Miguel. Després ens assabentarem que és l'edifici que té més nius de cigonyes del món.
Davant mateix hi ha l'oficina d'informació i ens aten la noia. Es diu Camino (ves ara). De manera molt atenta i simpàtica ens explica tot el que necessitem saber del poble. També ens recomana pujar al pis superior on una altre noia ens explicarà amb tot detall què és i que significa la reserva d'aus del soto de Alfaro (en especial de les cigonyes)
Ens hem entretingut tant amb les visites que s'ha fet l'hora de dinar. Hem anat al restaurant amb motxilles i tot.
Després hem buscat l'alberg i quedo fregit al llit. No em despertaré fins passades les 7.
La Camino ja ens ha avisat que no hi ha aigua calenta, que si en voliem podiem anar a les piscines a dutxar-nos. Al José Luis li fa mandra, però jo decideixo anar-hi. Quan arribo allí hi ha una gentada de por. Estan donant uns premis de nosequè i ningú està per mi. decideixo tirar pel dret i em fico als vestuaris, em dutxo i torno cap a casa. Ningú m'ha dit res.
Abans de sopar rento la roba que s'acabarà d'assecar demà a la motxilla.